سنگان خواف به عنوان عظیم‌ترین ذخایر سنگ آهن راهبردی خاورمیانه ظرفیت ویژه‌ای دارد.

تحول عظیم در پهنه صنعتی معدنی سنگان

به گزارش قدس خراسان، نماینده مردم شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی، گفت: این منطقه منجر به تحولی ویژه در منطقه شده و در راستای تسریع در محور شرق کشور شکل گرفته است. 

 امیر توکلی افزود: انتظار می‌رود فضایی همگرا و همسو بین مجموعه صنایع معدنی در راستای سیاست‌گذاری کلان با نگاه فرا ملی ایجاد شود.
 
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت: در ابتدای امر سعی کردیم با یک نگاه آینده‌پژوهی و تاکید بر رویکرد مطالعات و پژوهش محور، نقشه راه ترسیم تا در نهایت منجر به ایجاد کلیدر تعمیم فولاد و زنجیره‌ی صنایع مورد استفاده‌مان در شرق کشور شود. 

عضو کمیسیون صنعت و معدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهنه مذکور، ظرفیت خواف را پوشش می‌دهد، گفت: ظرفیت صنایع و ذخایر معدنی افغانستان در محور نقطه صفر مرزی باید با نگاهی کلان در راستای فرآوری و ارتباط بین صنایع ملی افغانستان و ایران مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین به ایجاد زیرساخت‌های ریل چابهار-زاهدان-بیرجند اشاره کرد و گفت: این کریدور ریلی تا هرات در سال می‌تواند همه‌ انتظارات را به عنوان یک ارتباط معنادار در کنار همدیگر عملیاتی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.